تولیدکنندگان پروفیل

تولیدکنندگان پروفیل

به دلیل کاربرد فراوان پروفیل در صنایع مختلف مثل ساختمان سازی و ماشین سازی و سرآمد بودن ایران در تولید فولاد، تولیدکنندگان پروفیل بسیاری در کشورمان فعال هستند که تولیدات خود را برای استفاده داخلی و صادرات بفروش می‌رسانند. قطعا تمام این کارخانه‌ها در یک سطح قرار ندارند و چه از نظر نوع پروفیل تولیدی و چه از نظر کیفیت و قیمت با هم متفاوت‌اند.

در این مقاله ابتدا به توضیح و تعریف خود پروفیل و تاریخچه آن می‌پردازیم، سپس کارخانه‌های فعال در این حوزه در کشورمان را معرفی می‌کنیم در نهایت برای درک بهتر انواع دسته بندی‌هایش را معرفی می‌کنیم. پس در ادامه با ما در بنیان فولاد شبستری همراه باشید.

 

قیمت پروفیل آهنی در بنیان فولاد

پروفیل چیست؟


پروفیل به محصولات فولادی با مقطع و طول ثابت گفته می‌شود که در ساخت و ساز و ماشین سازی استفاده می‌شوند. این مقاطع بسته به هدف و طراحی می‌توانند در اشکال و اندازه های مختلف تولید شوند. پروفیل تاریخچه طولانی‌ای از توسعه و کاربرد در صنایع و کشورهای مختلف دارد. از کوچک‌ترین محصولات فلزی ساخته بشر مانند نرده‌های راه‌پله و خیابان‌ها و درب و پنجره، تا سازه‌های عظیم مانند پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، پل‌ها و ستون‌ها و انواع ماشین‌آلات از وسایل خانگی گرفته تا ادوات جنگی همه و همه در ساخت خود از پروفیل بهره می‌برند.

این محصولات وظیفه ایجاد انعطاف پذیری و مقاومت را بر عهده دارند و بر اساس استانداردهای مشخصی مثل DIN, AISC, ASTM  و... تولید می‌شوند که در ادامه بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت. پروفیل‌ها می‌توانند با استفاده از متریال‌های مختلف مثل آهن، فولاد، آلومینیوم، استیل و یا ترکیبی از این‌ها ساخته شوند که پروفیل آلیاژی نامیده می‌شوند. وزن پروفیل تعیین کننده‌ترین عامل در قیمت آن است و کانال قیمتی این محصولات بر همین اساس تعیین می‌گردد. از دیگر عوامل تعیین قیمت قیمت آهن آنلاین است که به نرخ بین‌المللی آن وابسته است.

انواع پروفیل در بنیان فولاد

تاریخچه پروفیل

پروفیل از قرن هجدهم میلادی با پیدایش صنعت فولاد و روش های جدید آهنگری وارد عرصه صنعت شد. اولین نوع پروفیل تولید شده، پروفیل I بود که دو بال و یک جان داشت. این پروفیل برای ساخت ریل قطا‌رها، پل‌ها و سازه‌های فلزی استفاده می‌شد. پروفیل I  به دلیل داشتن مقاومت بالا در برابر خمش و کشش، انتخاب مناسبی برای چنین کاربردهایی بود.

در قرن نوزدهم میلادی و با توسعه صنایع مختلف، نیاز به اشکال و اندازه‌های متنوع تری از پروفیل احساس می‌شد. بنابراین پروفیل های  U، L، T، Z، H  و C به وجود آمدند که هر کدام برای کاربردهای خاصی طراحی شده‌اند. برای مثال پروفیل U برای ساخت قوطی های فولادی، پروفیل L برای ساخت گوشه ها و پروفیل T برای ساخت تیرهای سازه ای استفاده می شدند. نام این‌ مقاطع از شکل طراحی‌شان گرفته شده است و هر یک شبیه یکی از این حروف لاتین هستند.

در ایران هم از اواخر قرن نوزدهم میلادی و با تاسیس اولین کارخانه فولاد در ایران در سال ۱۳۰۴ شمسی در تهران ساخت پروفیل بومی سازی شد. این کارخانه با نام کارخانه فولاد تهران شناخته می‌شد و توانایی تولید پروفیل های  I ، U  و L را داشت. در سال ۱۳۲۵ شمسی، با همکاری شرکت فولاد انگلیس، کارخانه فولاد اصفهان راه اندازی شد. این کارخانه بزرگترین تولید کننده پروفیل در ایران بود و توانایی ساخت پروفیل های مختلف با کیفیتی بالا را داشت.

در سال‌های بعد با رشد جمعیت و توسعه شهری، نیاز به پروفیل‌های بیشتر و متنوع تر در ایران افزایش یافت. از این رو کارخانه‌های دیگری برای تولید پروفیل در شهرهای مختلف ایران ایجاد شدند. این کارخانه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی، پروفیل‌های با کیفیت و قیمت مناسب را به بازار عرضه می‌نمایند. امروزه پروفیل یکی از محصولات اصلی صنعت فولاد ایران است و برای ساخت سازه های مدرن و پیشرفته مانند برج میلاد، مترو تهران، پل تبریز و فرودگاه امام خمینی تا ساخت خانه‌های مسکونی، لوله‌کشی، نیمکت و میز و صندلی، خودروسازی و... استفاده می‌گردند.

 

تولیدکنندگان پروفیل در ایران

از آنجا که کشور ایران جزو 10 تولید کننده بزرگ فولاد در جهان است، بدیهی است که جزو بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پروفیل در جهان نیز باشد. کارخانه‌های بسیاری در کشور به تولید این مقاطع و محصولات فولادی می‌پردازند که در ادامه برخی از آن‌ها را شرح داده و به برخی دیگر بصورت مختصر اشاره می‌کنیم.

 

پروفیل کیان پرشیا

پروفیل کیان پرشیا کار خود را از سال ۱۳۸۰ با تولید انواع لوله‌های قطور فولادی همچون لوله اسپیرال و لوله درز مستقیم و مقاطع پروفیل فولادی در تهران شروع کرد. پروفیل کیان پرشیا یکی از پرفروش ترین محصولات این کارخانه است که شهرت زیادی دارد. شرکت کیان پرشیا در حال حاضر انواع لوله ها و قوطی‌های صنعتی و ساختمانی را در سایزها و ضخامت های متنوع تولید می کند و انواع پروفیل‌های درب و پنجره (کلافی، لنگه دری، رومی، مکزیکی) را در سبد محصولات خود دارد.

این شرکت با استفاده از ماشین آلات مدرن و کارکنان مجرب، کیفیت بالایی را در تولید پروفیل ارائه می دهد. پروفیل کیان پرشیا دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند  ISO 9001، ISO 14001  و OHSAS 18001 است. قیمت پروفیل کیان پرشیا نیز رقابتی و مناسب است. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به پروفیل زد، قوطی‌های مستطیل و مربع ساختمان و صنعتی، لوله‌های گازرسانی و آب رسانی و پروفیل‌های درب و پنجره اشاره کرد. همچنین به دلیل کیفیت بالای تولید این شرکت، محصولاتش به کشورهایی همچون عراق، تاجیکستان، ترکمنستان و دیگر همسایه‌ها صادر می‌گردد.

 

لوله و پروفیل کیهان

یکی دیگر از تولیدکنندگان خوب پروفیل در ایران کارخانه لوله و پروفیل کیهان است که در سال 1370 تاسیس شد. ظرفیت تولید این کارخانه در حال حاضر بالغ بر 350000 تن در سال است. این کارخانه برای ساخت محصولات خود از تکنولوژی گالوانیزه با میکرون بالا و  جوش القایی فرکانس بالا تحت نظر نیروهای متخصص این استفاده می‌کند. این شرکت دارای گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO 29001 : 2020, ISO 9001 : 2015, ISO 14001 : 2015, ISO 10002 : 2018, ISO/TS 10004 : 2018 و پروانه‌های تایید کیفیت داخلی است.

برخی از تولیدات این شرکت شامل لوله‌های صنعتی، لوله‌های سیاه و سفید آب، لوله‌های گازرسانی، انواع پروفیل‌های مربع و مستطیل، نرده گاردریل، بوشن‌های فولادی و پروفیل درب و پنجره است.

 

پروفیل اصفهان

پروفیل اصفهان یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران است که در سال ۱۳۲۵ شمسی با همکاری شرکت فولاد انگلیس تاسیس شد. این شرکت با تولید انواع پروفیل های گرم و سرد، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پروفیل در خاورمیانه شناخته می شود و دارای ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن در سال است. پروفیل اصفهان دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند  ISO 9001، ISO 14001، OHSAS 18001، CE  و API است. قیمت پروفیل اصفهان نیز رقابتی و مناسب است. این شرکت دارای سایت رسمی و شماره تماس می باشد.

این شرکت در حال حاضر بیش از 130 محصول در سبد تولیدات خود دارد که از این محصولات می‌توان به انواع قوطی‌ها و لوله‌ها در ابعاد و اشکال مختلف، تیر با جان سینوسی، سوله سبک، قوطی فولادی و عرشه فولادی اشاره کرد. تیر فولادی با جان سینوسی این شرکت بعنوان اختراع در ایران به ثبت رسیده و دارای نشان الماس IUI 5002 سوئیس است.

 

لوله و پروفیل صابری

شرکت لوله و پروفیل صابری در سال 1375 تاسیس شد. این کارخانه با بهره‌گیری از دانش روز دنیا و واردات ماشین آلات برتر همواره کیفیتی قابل قبول برای محصولاتش ارائه کرده است. در کنار این‌ها مدیریت قوی و پرسنل شایسته کمک کرده تا این مجموعه در جهت پیشرفت حرکت کرده و دائما رو به ترقی باشد. از همین رو محصولات این شرکت به کشورهای منطقه از جمله عراق، ترکمنستان، گرجستان، افغانستان و کشورهای حوزه CIS صادر می‌گردد.

تولیدات این شرکت شامل طیف گسترده‌ای است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. قوطی‌های مربعی و مستطیلی، انواع لوله در قطرهای متفاوت مثل آبرسانی و گازرسانی، مقاطع سازه‌ای توخالی HSS، پروفیل درب و پنجره، چارچوب، پروفیل‌های طرح‌دار و... برخی از تولیدات این کارخانه هستند.

 

پروفیل آریا

پروفیل آریا یکی از جوان ترین و پویاترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران است که در سال ۱۳۸۵ شمسی تاسیس شد. این شرکت با تولید انواع پروفیل‌های سرد، به عنوان یکی از پیشروان صنعت پروفیل‌سازی در ایران شناخته می شود. پروفیل آریا دارای ظرفیت تولید بیش از ۵۰۰ هزار تن در سال است و با استفاده از ماشین آلات مدرن توانایی ساخت رنج گسترده‌ای از محصولات با کیفیت در اندازه‌ها و اشکال گوناگون را داراست. این کارخانه دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند ISO 9001، ISO 14001، OHSAS 18001 و CE است.

شرکت پروفیل آریا مجهز به 16 خط تولید لوله و پروفیل است و برخی از تولیداتش شامل سپری (دو لبه 507)، لنگه دری (508)، کلافی (یک لبه 509)، لوله 114، کف پهن فرانسوی و معمولی و انواع قوطی است.

 

پروفیل یاران

شرکت کارخانجات نورد لوله یاران در سال 1377 به ثبت رسید و در سال 1382 و با ظرفیت 105000 تن در سال تاسیس گردید. به دلیل کیفیت خوب محصولات و دید بلند مدیران، این مجموعه بلافاصله در سال 1383 خطوط تولید جدیدی را اضافه کرد که ظرفیت تولیدش را به 300000 تن در سال افزایش داد.

محصولات این شرکت شامل لوله‌های فولادی گاز شبکه، لوله‌های آبرسانی، لوله‌های فولادی گاز خانگی، لوله‌های مربع، انواع قوطی‌های مربع و مستطیل، چارچوب در و پروفیل‌های درب و پنجره است.

قوطی پروفیل آهنی در بنیان فولاد

پروفیل ساوه

پروفیل ساوه یکی از قدیمی ترین و معتبرترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران است که در سال ۱۳۲۹ شمسی تاسیس شد. این شرکت با تولید انواع پروفیل‌های گرم و سرد، به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان پروفیل در خاورمیانه شناخته می شود. پروفیل ساوه دارای ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون تن در سال است و می تواند پروفیل هایی با ابعاد و ضخامت های مختلف را تولید کند.

این شرکت با استفاده از ماشین آلات پیشرفته و استانداردهای بین المللی، کیفیت بالایی را در تولید پروفیل ارائه می دهد و دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند ISO 9001، ISO 14001، OHSAS 18001، CE  و API است. این کارخانه برای تولیدات خود از روش ERW یا جوش القایی فرکانس بالا، نورد سرد و نورد گرم استفاده می‌کند.

برخی از تولیدات این کارخانه شامل پروفیل‌های صنعتی فرم‌دار، قوطی مربع و مستطیل صنعتی و ساختمانی، لوله‌های خانگی آبرسانی و گازرسانی، لوله‌های صنعتی و گاز شبکه و پروفیل درب و پنجره است.

 

 صدرا پروفیل کاوه

شرکت فولاد موحد که با نام صدرا پروفیل کاوه هم شناخته می‌شود از دیگر کارخانه‌های موفق در حوزه تولید محصولات فولادی است که بیش از 27 سال سابقه دارد. این کارخانه در سال 1374 شروع به کار کرد و از همان ابتدا بالغ بر 60000 تن لوله و پروفیل در سال تولید می‌کرد. بیش از 70% خط تولید و ماشین آلات این کارخانه داخلی است و بهره گیری از تخصص نیروی کار ایرانی قدم مهمی در بهبود دانش و تکنولوژی بومی در این حوزه است.

این کارخانه محصولات خود را بر اساس استانداردهای 1-17003 و 1300-2 تولید می‌کند و بر اساس نظر مصرف کنندگان این حوزه، دارای کیفیتی درخور و قابل توجه است. از محصولات این شرکت می‌توان به پروفیل‌های فولادی شامل انواع 507, 508, 509 و Z یا زد، انواع قوطی‌های فولادی مربع و مستطیل ساختمانی، ورق فولادی، تسمه فولادی، چارچوب درب، لوله داربست، سپری، میلگرد، ناودانی، نبشی و تیرآهن اشاره کرد.

 

جهان پروفیل پارس

شرکت جهان پروفیل پارس در سال 1361 فعالیت خود در زمینه محصولات فولادی را آغاز نمود. این شرکت بطور تخصصی بر روی تولید پروفیل متمرکز است و بیش از 40 سال تجربه در این زمینه آن را به گزینه‌ای قابل اعتماد بدل کرده. استفاده و بروزرسانی تجهیزات، بکارگیری مواد اولیه مرغوب مثل محصولات فولاد مبارکه و تولیدکنندگان خارجی و کادری مجرب و متخصص از دلایل موفقیت این مجموعه است.

خطوط تولید این شرکت در حال حاضر حدود 48000 تن در سال قابلیت تولید دارند و بعلاوه بر استفاده در بازار داخلی، به کشورهای همسایه از جمله ترکیه، عراق، ترکمنستان، افغانستان، ارمنستان، پاکستان و تاجیکستان نیز صادر می‌گردد. برنامه بلند مدت شرکت برای افزایش دوبرابری این میزان است؛ همچنین این شرکت طرح توسعه خطوط لوله‌های ERW از 8 تا 56 اینچ را در دست احداث دارد که برای کاربردهای صنعتی نفتی و گازی است.

این شرکت زیرمجموعه‌های متعددی از قبیل ذوب فولاد امید آریان، مجتمع فولاد اردکان، قائم پروفیل رازی، مجتمع سردخانه های کیان رباط کریم، صنایع فلزی کوشانوین پارس، صنایع فولاد کوشانوین پارس، حمل و نقل توکا سیر سپاهان، توسعه لوله مازندران و مجموعه گلخانه های کیگاور را شامل می‌گردد.

بخشی از محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع لوله‌های صنعتی و خانگی، لوله‌های داربست، مقاطع باز و بسته، پروفیل درب و پنجره و چارچوب، قوطی‌های صنعتی و ساختمانی و لوله‌های مبلی می‌گردد.

محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای بین المللی تولید می‌گردد. لوله‌های 14و 16 اینچی با استاندارد API، لوله‌های فولادی با استانداردهای DNI 2440 & 2441 ، لوله‌های گازی بر اساس استاندارد APL 5L ، پروفیل ناودانی بر اساس DIN 59413 و پروفیل درب و پنجره، انواع قوطی‌ها و نبشی‌ها بر اساس استاندارد DIN 2395 تولید می‌گردند. علاوه بر همه این‌ها این شرکت استاندارد مدیریت ISO 9001 : 2015 ، ISO 9001 : 2008 ، ISO 14001 : 2004 و OHSAS 18001 : 2007 را نیز کسب کرده است.

 

پروفیل آذر

پروفیل آذر یکی از نوپاترین و موفق‌ترین تولیدکنندگان پروفیل در ایران است که در سال 1383 شمسی با نام کرال درب تاسیس شد. این کارخانه در ابتدا کار خود را با تولید درب و پنجره آلومینیوم و پی وی سی شروع کرد و در سال 1386 به دلیل احساس نیاز کشور اقدام به تولید یراق آلات اروپایی نمود. به دلیل مدیریت خوب و آینده‌نگری مجموعه، پروفیل آذر در سال 1391 توانست نمایندگی شرکت لورنزولاین (کورت اوغلو) را دریافت کند و به واردات پروفیل آلومینیوم بپردازد و در سال 1397 هم خطوط تولید خود را افزایش داد و اقدام به تولید لاستیک‌های سه جزیی کرد.

این شرکت با تولید انواع پروفیل‌های سرد، از دیگر نام‌های شناخته شده در صنعت پروفیل سازی ایران است. پروفیل آذر دارای ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال است. این شرکت دارای گواهینامه های استاندارد بین المللی مانند ISO 9001، ISO 14001، OHSAS 18001  و CE است. استفاده از ماشین آلات آلمانی و واردات برخی مواد اولیه از کره جنوبی کیفیت محصولات این شرکت را تضمین می‌نماید.

قیمت قوطی پروفیل آهنی در بنیان فولاد

برخی دیگر از کارخانه‌های تولید پروفیل

بعلاوه کارخانه‌های معرفی شده، ده‌ها کارخانه دیگر نیز در زمینه تولید پروفیل در ایران فعال هستند که مختصرا به نام برخی از آن‌ها اشاره خواهید کرد.

  • گروه صنعتی تهران شرق
  • شرکت فولاد گستر کچو
  • شرکت نیکان پروفیل اصفهان
  • شرکت تعاونی فولاد علویجه
  • کارخانه لوله و پروفیل آپادانا
  • شرکت نورد و لوله سپاهان
  • مجتمع صنایع فولاد هیبرید زرندیه
  • شرکت به فلز سپاهان
  • شرکت پارس فلز گیلان
  • شرکت لوله و پروفیل آریاوا
  • گروه کارخانجات مهر سهند

 

دسته بندی انواع پروفیل

در لیست کارخانهها به برخی از پروفیل‌ها اشاره کردیم ولی شاید با چیستی آن‌ها آشنا نباشید. در این بخش بطور مختصر هر یک از این پروفیل‌ها را شرح می‌دهیم تا دید بهتری نسبت به تولیدات کارخانه‌ها و تفاوت‌ های‌شان پیدا کنید. پروفیل‌ها به چند نوع دسته بندی می‌شوند که در ادامه به انواع دسته بندی بر اساس شکل مقطع اشاره می‌کنیم.

 

دسته بندی بر اساس شکل مقطع

بطور کلی پروفیل‌ها بر اساس شکل مقطع به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌گردند که اشاره به کامل بودن یا نبودن سطح مقطع آن دارد.

 

پروفیل باز

پروفیل باز آن دسته از مقاطع فولادی است که شکل مقطع آنها باز است. به عبارت دیگر، این مقاطع دارای حفره یا فضای خالی در وسط نیستند چرا که در سطح مقطع یک شکل هندسی کامل را تشکیل نمی‌دهند. از این نوع پروفیل برای ساخت سازه های فلزی، قطارها، پل ها، تسمه ها، نبشی ها و غیره استفاده می شود.

انواع پروفیل باز عبارتند از:

  • پروفیل I یا  H : این پروفیل دارای دو بال و یک جان است که شکل حرف I یا H را تشکیل می دهد. این پروفیل برای ساخت تیرهای سازه ای، ستون ها، سقف ها و دیوارها کاربرد دارد. این نوع مقطع دارای مقاومت بالا در برابر خمش و کشش است و به عنوان یکی از پرکاربردترین پروفیل‌ها شناخته می شود. این پروفیل در انواع مختلفی مانند IPE، IPB، INP  و غیره تولید می شود که هر کدام دارای ابعاد و وزن مخصوصی هستند.
  • پروفیل U یا C : این پروفیل دارای شکل حرف U یا C است و برای ساخت قوطی های فولادی، سینی های کابل، کانال های هواکش، قفسه های انبار و غیره استفاده می شود. این پروفیل نیز در انواع مختلفی مانند  UPN، UPE، UAP  و غیره تولید می شود.
  • پروفیل L یا  T : این پروفیل دارای شکل حرف L یا T است و برای ساخت گوشه ها، پله ها، قاب ها، تقویت کننده ها و غیره استفاده می شود. این مقطع در انواع مختلفی مانند  L ، T، LT  و غیره تولید می شود.
  • پروفیل  Z یا زد:  این پروفیل دارای شکل حرف Z است و برای ساخت سازه های سبک، سقف های شیب دار، دیوارهای پیش ساخته و غیره استفاده می شود. این مقطع در انواع مختلفی مانند  Z ، ZT  و غیره تولید می شود که هر کدام دارای ابعاد و وزن مخصوصی هستند.
  • تسمه: تسمه یک نوع پروفیل باز است که شکل مقطع آن مستطیل است. این پروفیل برای ساخت قطعات ماشین، اتصالات فلزی، بست ها، پیچ ها و غیره استفاده می شود. تسمه نیز در انواع مختلفی مانند تسمه گرد، تسمه مربع، تسمه مستطیل و غیره تولید می شود.

 

پروفیل بسته

پروفیل بسته آن دسته از مقاطع فولادی است که شکل مقطع آنها بسته است. به عبارت دیگر، این مقاطع دارای حفره یا فضای خالی در وسط هستند. از این نوع پروفیل برای ساخت درب و پنجره، لوله، قوطی، کرکره برقی، پی وی سی و غیره استفاده می شود. انواع پروفیل بسته عبارتند از:

 

  • قوطی: قوطی یک نوع پروفیل بسته است که شکل مقطع آن مربع یا مستطیل است. این پروفیل برای ساخت سازه های فلزی، قاب ها، ستون ها، سقف ها، دیوارها و غیره استفاده می شود. قوطی در انواع مختلفی مانند قوطی مربع، قوطی مستطیل، قوطی گالوانیزه و غیره تولید می شود.
  • لوله: لوله یک نوع پروفیل بسته است که شکل مقطع آن دایره یا بیضی است. این پروفیل برای ساخت لوله های آب، گاز، بخار، فاضلاب، هواکش، حفاری و غیره استفاده می شود. لوله نیز در انواع مختلفی مانند لوله دایره، لوله بیضی، لوله گالوانیزه، لوله آتشخوار و غیره تولید می شود.
  • پی وی سی: پی وی سی یک نوع پروفیل بسته است که از جنس پلی وینیل کلراید ساخته می شود. این پروفیل برای ساخت درب و پنجره، کرکره برقی، لوله های آب و فاضلاب، کفپوش و غیره استفاده می شود. پی وی سی نیز در انواع مختلفی مانند پی وی سی مربع، پی وی سی مستطیل، پی وی سی دایره و غیره تولید می شود.

قیمت قوطی پروفیل در بنیان فولاد

نتیجه گیری

کشور ایران جزو بزرگترین تولیدکنندگان پروفیل در دنیاست و تولید این محصول در کشورمان حدود 80 سال سابقه دارد و اولین کارخانه‌ها در سال دهه 20 قرن 14 شمسی در کشور راه اندازی گردیدند. در این مقاله ابتدا گفتیم که پروفیل چیست، سپس به بررسی تاریخچه مختصری در مورد آن پرداختیم. دربخش بعدی با برخی از تولیدکنندگان پروفیل آشنا شدیم و محصولات و استانداردهای آنها را بررسی کردیم. در ادامه نیز برای درک بهتر این صنعت به انواع پروفیل بر اساس شکل مقطع آن‌ها پرداختیم.

اگر سوال و یا نکته‌ای در مورد پروفیل‌ها و یا هر نوع محصول و مقطع فولادی دارید با ما در بنیان فولاد به مدیریت شبستری در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت آهن آنلاین، کانال قیمت این محصولات، و چگونگی محاسبه وزن و قیمت با همکاران ما در واحد‌های مشاوره و فروش تماس بگیرید.

ثبت دیدگاه

فرم در حال بارگذاری ...